Український фонд «Благополуччя дітей» у липні 2011 року підписав Меморандум про партнерство з Всеукраїнською громадською організацією «Асоціація безпеки дорожнього руху» щодо розроблення та реалізації спільної освітньої програми «Культура поведінки на дорозі: дбати про безпеку з народження». Розробка методичних рекомендацій до Всеукраїнського уроку «Безпека на дорозі – безпека життя» стала першим кроком до подальшої системної діяльності у цьому напрямку.

Необхідність посилення інформаційно-просвітницької роботи з цієї теми зумовлена високим показником смертності та травматизму серед дітей і молоді, які є найбільш уразливими учасниками дорожнього руху. Автомобілізація в усьому світі стала причиною збільшення кількості аварій та підвищення рівня травматизму серед учасників дорожнього середовища, особливо в країнах із низьким та середнім прибутком. Виникла необхідність у прийнятті відповідних рішень не тільки в умовах дорожньо-транспортного руху, а й поза ними. Щорічно 1,3 мільйона людей стають жертвами дорожніх пригод. Щогодини на дорогах світу гине 9 дітей. Генеральна Асамблея Організації Об’єднаних Націй для зменшення кількості фатальних наслідків дорожньо-транспортних пригод, а також для координації зусиль та узгодженості дій усіх зацікавлених сторін проголосила Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху 2011-2020 рр. Україна теж долучилась до цієї широкомасштабної світової події, що знайшло своє відображення у зверненні Президента держави.

Філософською та теоретичною основою Всеукраїнського уроку «Безпека на дорозі – безпека життя» стала модель безпечного дорожнього середовища, так званий «Трикутник безпеки», яка широко використовується зарубіжними колегами як інструментарій, спрямований на підвищення безпеки та впровадження системного підходу при класифікації впливів на головні фактори виникнення дорожньо-транспортних пригод. На думку авторського колективу, основою безпеки на дорозі повинно стати розуміння всіма учасниками дорожнього руху тріади «ЛЮДИНА-ДОРОГА-ТРАНСПОРТНИЙ ЗАСІБ». Усвідомлення власного місця у системі відносин «людина-дорога-транспортний засіб» дає можливість дитині сформувати особисте ставлення до себе як учасника дорожнього руху, до власної безпеки та безпеки інших.